marți, 20 martie 2012

Canalul Dunăre-Bucureşti, vis comunist reînviat pe bani europeni

Canalul Dunăre-Bucureşti, vis comunist reînviat pe bani europeni:
După 20 de ani de la oprirea lucrărilor la canalul Bucureşti-Dunăre, lucrările ar putea fi reluate. În următorii ani, bucureştenii ar putea ajunge din Capitală direct pe litoral cu vaporul, întrucât Comisia Europeană a acceptat să finanţeze construcţia. Construcţia canalului Dunăre-Bucureşti a început în 1984, şi la revoluţie era finalizat în proporţie de aproximativ 70%. După 1989, lucrările au încremenit. Viitoarea arteră navigabilă măsoară 73 de kilometri lungime, 80 de metri lăţime şi o adâncime medie de cinci metri.
Proiectul prin care dictatorul Nicoale Ceauşescu vroia să transforme, înainte de 1989, Capitala în port la Dunăre ar putea să devină realitate. După 22 de ani, Comisia Europeană i-ar putea îndeplini visul liderului comunist, după ce a acceptat să finanţeze lucrarea ce ar costa peste 800 de milioane de euro. România a înaintat trei proiecte la Strategia Europeană pentru Regiunea Dunării, iar cel mai amplu dintre ele este canalul care ar urma să lege Bucureştiul la Europa, prin Coridorul 7 pan-european de transport, care leagă regiunile avansate tehnologic şi financiar (din centrul şi nordul Europei) de zonele bogate în resurse (din Estul Europei şi Asia).
Strategia Europeană pentru Regiunea Dunării înseamnă un set de măsuri şi

Citeşte mai mult...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu